Postřehy z testování KALIBRO

Znovu po čtyřech letech se mi naskytl pohled na žáky, kteří psali testy tentokrát firmy Kalibro. V úvodu testování byli žáci poučeni, jak můžou odpovídat.  Mohli si napsat na test svou přezdívku. Objevily se: Mustagr, Kopr, Kamča, Hoodiny nebo Hoodini. Začali testem z českého jazyka, test měl 2 strany a mohli na něm pracovat 40 min. Po 15 minutách bylo hotovo 5 žáků. Při pohledu na ně mě napadalo, stihli to vůbec přečíst celé, typovali nebo to vzdali? Dva žáci byli tak vyčerpáni, že dokonce jeden ležel na lavici a druhý měl zavřené oči. Před matematikou odevzdali mobily na okno všichni a mohli využívat tabulky a kalkulačku. I tento test byl na dvě strany a čas měli 40 minut. Dva žáci byli hotovi po 20 minutách.

Třetí test byl z anglického jazyka. Ve třídě nastal šum a ozvala se otázka: „Co to je?“ (když žáci zjistili, že tento test má 4 strany). Jak dávají žáci 9. B pozor? Příklad. Od čtvrtka jim bylo nejméně 3 kantory opakovaně řečeno, že k tomuto testu mohou používat slovník. A výsledek? 19 žáků z 26 nemělo slovník. Ti, co měli slovník, do něj nahlédli 11krát, někteří ho neotevřeli vůbec. Nicméně po několika minutách málem některým vypadly oči z důlku, tak to asi nebylo tak jednoduché. Tento čtyřstránkový test měl jeden žák nejrychleji za 14 minut. Ještě jeden postřeh na závěr, šest žáků pracovalo na Aj v posledních minutách.

Postřehy p. uč. Bartošové, která byla přítomná u testování 9. B