Výlet - co všechno jsme viděli

Pro ty jedince, kteří mají špatnou paměť, vypíšu místa, která jsme navštívili:

1. den – od pavilonu Expo 58 přes Letnou jsme došli k letohrádku Belveder a potom na Pražský hrad. Tam jsme prošli starý královský palác s Vladislavským sálem, baziliku sv. Jiří, Zlatou uličku, Prašnou věž, katedrálu sv. Víta. Pak jsme došli k Loretě – tam jste sledovali tu přehlídku aut diplomatického sboru. Poté jsme došli na Petřín a navštívili zrcadlové bludiště. Den jsme zakončili procházkou po Karlově mostu.

2. den – kolem Rudolfina (sídla České filharmonie) – to je ta budova, u které jsme čekali na Natálii, přes Josefov (Židovské město) kolem Staronové synagogy jsme došli na Staroměstské náměstí – počkali jsme na orloj a pak jsme se vydali na věž Staroměstské radnice. Poté jsme došli kolem Betlémské kaple na Václavské náměstí. Pak jsme se vydali na další pražskou dominantu – Vyšehrad se hřbitovem, kde jsme si prohlédli náhrobky významných osobností českého národa. Po téměř dvouhodinovém odpočinku jsme došli k Faustovu domu, pak do Resslovy ulice k pravoslavnému kostelu sv. Cyrila a Metoděje (poslední úkryt parašutistů, kteří spáchali atentát na Heydricha), poté k Tančícímu domu. Pak jsme se přesunuli k Národnímu památníku na Vítkově – se sochou Žižky na koni (Žižka zde porazil první křížovou výpravu proti husitům). Den jsme zakončili opět na Petříně – vyhlídkou z rozhledny na večerní Prahu.

3. den – po uložení zavazadel do úschovny na nádraží jsme se vydali do Senátu. Tam nás ale kvůli návštěvě polského maršálka (tak se nazývá předseda polského sněmu) nepustili, tak jsme prošli jen Valdštejnské zahrady. Do Národního divadla naštěstí žádná zahraniční návštěva nezamířila, tak jsme si ho mohli prohlédnout. Odpoledne jsme zakončili opět na Václavském náměstí. Kolem Národního muzea, místa, kde se upálil Jan Palach, Petschkova paláce (za války tam sídlilo gestapo) a kolem budovy Státní opery jsme dorazili na vlakové nádraží a zamířili k domovu.

Vyúčtování školního výletu

Vybírala jsem 1000 Kč + 99 Kč byl zbytek z exkurze do Osvětimi (v jednom případě 80 Kč).

Náklady na jednotlivce:

Petřín – rozhledna        30 Kč

Hrad                               8 Kč

Starom. radnice            28 Kč

WAX museum               60 Kč (neplánovaně)

------------

1118 Kč

Zbývá doplatit 12 x 19 Kč, 7 žáků nebylo na rozhledně (přeplatek 6 x 11 Kč, 1x 8 Kč).